Pædagogisk profil

Løve Børnehaves pædagogiske profil
I Løve Børnehave arbejder vi ud fra vores kerneopgave, som er at skabe trivsel, udvikling, læring og dannelse for alle børn.
Vi arbejder ud fra et ressourcesyn, et børnesyn, hvor alle børn skal ses, høres og forstås, samt en tro på at alle børn gør det så godt de kan. Vi er som voksne tydelige og synlige rollemodeller. Vi er anerkendende, med fokus på det enkelte barns potentialer og gør alt for at opbygge tillidsfulde relationer.

Vi ønsker at inkludere alle børn i fællesskabet, samt at gøre barnet robust og klar til de krav og forventninger der kommer, ved at give passende udfordringer i hverdagen.
I tråd med fri for mobberi, ønsker vi at alle børn vokser op i et miljø, hvor venskab, respekt og tolerance vægtes højt.

Pædagogisk relation mellem pædagog og barn udenfor

Under menuen "Procedure og politikker" kan du læse mere om evaluering af vores Pædagogiske læreplan, dagtilbudsstrategi, pædagogisk tilsyn osv.