Dagen hos os

Vores dag
En typisk dag i Løve Børnehave består af forskelligartede aktiviteter, læringsmiljøer og masser af udeliv.

• Kl. 6.30-7.30: Børnene møder op i fællesrummet til morgenmad og hygge. Det er vigtig for os at barnet får en stille og rolig start på dagen.
  • Kl. 7.30: Vi deler os op på stuerne og herefter er der stille morgen med f.eks. tegning, puslespil, Lego, leg i dukkekrog mm.
  • Kl. 9.00-9.30: Samling på stuerne, hvor vi spiser vores medbragte formiddagsmad.
  • Kl. 09.30-11.00: Nu vil der være gang i leg og læringsgrupperne inde eller ude på legepladsen. De voksne er igangsættere af lege, aktiviteter og små læringsprojekter, med fokus på børnenes perspektiv/spor og nærmeste udviklings zone.
  • Kl. 11.00-11.45: Alle spiser deres medbragte mad i det grupperum de hører til. Barnet sidder med de samme børn og voksne hver dag,  da dette skaber et trygt og genkendeligt miljø. Der er gode og lærerige samtaler omkring frokostbordet.
  • Kl. 11.45-14.00: De børn der har brug for en lur, bliver puttet i fællesrummet og sover typisk til kl. 13.45. De andre børn er på legepladsen, hvor der er gang i mange forskellige lege.
  • Kl. 14.00-14.30: Børnene spiser deres medbragte frugt/eftermiddagsmad i samme grupperum som før, til tider på legepladsen hvis vejret tillader det.
  • Kl. 14.30-17.00: Børnene leger på stuerne eller på legepladsen og begynder at blive hentet.

Pige cykler på løbecykel  Pædagogisk aktivitet med to børn og pædagog
Bålhus og naturområde  To drenge sidder inde i bålhuset
Pige ruller rundt om jernstang  Legepladsen
Kreativ hjemmelavede bi af dåse og øjne, hængende i et træ  Dreng cykler på sti mellem træer i grønt område