Vores hus

Vi bor i et hus der er inddelt i tre grupperum, hvoraf fællesrummet er der, hvor vi mødes om morgenen og samles om eftermiddagen, så har vi et værksted til kreative aktiviteter og en gang til leg og udklædning.

Løve Børnehave er et sted hvor glæde, leg, venskaber og nærværende voksne er en del af hverdagen. Hos os er legen en vigtig forudsætning for læringsprocessen. Derfor gør vi meget ud af, at børnene får gode lege/venskabs relationer, b.la. ved planlagte og spontane fællesaktiviteter, hvor børnene er opdelt i mindre grupper, i køn eller alder og i aktiviteter der understøtter barnets udviklingstrin

Løve Børnehaves hus set fra legepladsen  Terrasse overdækket hvor der står to børn og kigger
Vindue med pynt på rude og i vinduekarm  Stor garderobe
En stue i Løve Børnehave  Sove opsats på en stue i Løve Børnehave
Papirstak og tusser i krus  Bord og stole på en stue i Løve Børnehave

Vores legeplads
I Løve Børnehave har vi en stor dejlig legeplads, som vi benytter hver dag i al slags vejr. Legepladsen er indrettet, så den er med til at styrke barnets motoriske udvikling. Vi har en stor dejlig bålhytte, hvor der bliver hygget, lavet mad, sunget osv. På legepladsen er der mulighed for fælles lege, vilde og stille lege, gemmelege og rige muligheder for at udfordre nysgerrighed og kreativitet. Uderummet er endnu et vigtigt rum til leg og læring og vi trækker mange indendørsaktiviteter ud, vi tegner/maler, leger med dukker og bygger med store klodser osv.

Børnene bruger flittigt vores legepladsredskaber, cykler, sandkassen, klatrer i træer og der foregår en masse gode lege på byggepladsen, på broen, på fodboldbanen og i den lille skov. De voksne er gode til at følge børnenes initiativer og støtter op om de gode lege der er gang i rundt omkring.

Bro med busk åbning  Sti på legepladsen
Stubbe til balanceleg på legepladsen  Plantekasser på legepladsen
Træer i natur område på legepladsen  Pige rutsjer
Kreative aktivitet under overdækket terrasse hvor to piger sidder med pædagog  Dreng gynger